Microsoft web üzerinde görüntülediğimiz 3B boyutu arşa çıkarıyor!

Microsoft web teknolojisine, her zamankinden daha hızlı 3D işleme yetenekleri kazandırıyor. Google, kendi yeni nesil motoru üzerinde çalışırken, Microsoft birkaç geliştiricinin boş zamanlarından doğan bir projeyle yeni bir sistem geliştiriyor.

Microsoft yazılım geliştirmeye ağırlık vermiş durumda

Microsoft, 3D grafikleri HTML5 uyumlu bir web tarayıcısında görüntülemek için gerçek zamanlı 3D motorunun yeni sürümü olan Babylon.js 6.0’ın piyasaya sürüldüğünü duyurdu. Şirket Babylon.js 6.0 motorunun yeteneklerini ve performansını büyük ölçüde geliştirerek, web geliştiricilerine, bilgisayarlarında 15 fps’den daha fazlasını işlemesini gerektirmeden, fizik tabanlı grafikler için lider bir teknolojiden yararlanma şansını veriyor.

Babylon.js, Microsoft geliştiricileri David Catuhe ve David Rousset tarafından ücretsiz bir yan proje olarak oluşturulmuştu. İlk olarak 2013 yılında Microsoft tarafından “paylaşılan kaynak lisans” (Microsoft Kamu Lisansı) altında yayınlandı. Motorun en son sürümü, daha geleneksel bir Apache Lisansı (2.0) altında halen mevcut ve şu anda 190’dan fazla katılımcı ve bazı ticari şirketler (Ubisoft gibi) üzerinde çalışmakta.

Babylon.js kaynak kodu, TypeScript’i (JavaScript dilinin bir alt kümesi) temel alırken, JavaScript uyumlu bir sürümle derleniyor. Motor ve üzerinde yazılan web uygulamaları, 3D işleme için HTML5 kodunu ve WebGL uygulamalarını çalıştırabilen bir web tarayıcısında yerel olarak yorumlanmakta. Microsoft’un yeni projesiyle karşılaştırıldığında Google, WebGPU adlı kendi yeni nesil 3D API’si ile WebGL yolundan çıkmaya karar verdi.

Babylon.js 6.0’a getirilen ana iyileştirme, Havok fizik motoru desteğidir. Havok, Microsoft’un vurguladığı gibi , AAA oyun geliştirmede doğru fizik işleme sağlamak için 1998 yılında oluşturuldu ve şu anda 600’den fazla üründe kullanılıyor.

Babylon.js, tamamen yenilenmiş Physics API ile birlikte “özel bir yeni WASM eklentisi” kullanarak, artık daha gerçekçi bir model oluşturma ve 20 kata kadar daha hızlı performans vadediyor. Microsoft, daha fazla güç, daha fazla kontrol ve daha fazla özellik sunmasına rağmen, yeni Fizik API’sinin kullanımının daha kolay olduğunu açıkladı.

Babylon.js 6.0 ayrıca, Microsoft’a göre “50 kata kadar daha hızlı işleme ve performans” üretebilen yeni “Performans Öncelikli Modlar” da içeriyor. Geliştiriciler artık daha geleneksel bir yaklaşım izleyerek (Geriye Uyumluluk Modu), bir orta yol seçerek (Ara Mod) veya Agresif Mod ile daha aşırı bir “performans yolu” ile her şeyi bir arada yaparak üç farklı işleme modu arasından seçim yapar kullanabilecek. Geliştiriciler, burada bulunan linkten, yeni Babylon yeteneklerini şimdiden deneyebilirler.

.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir